سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

ی توجهی به درمان آنژین یا گلودرد چرکی می تواند در آینده باعث بروز بیماری خطرناک رماتیسم قلبی شود.
دکتر زهرا رضوی متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار پزشکی و سلامت گفت : تب رماتیسمی بیماری التهابی غیر چرکی سیستمیک است که ورود میکروب بتااسترپتوکک دربدن عامل بوجود آورنده آن است .
وی افزود : درفردی که نخستین بار دچار آنژین یا گلودرد چرکی می شود , عامل عفونت از راه خون به تمام بدن به ویژه به مفاصل , قلب , پوست , عروق خونی و ریه ها می رود و باعث بروز واکنش های التهابی دراین دستگاهها می شود.
دکتر رضوی گفت : معمولا نخستین بار بیمار درسنین 5 تا 15 سالگی به این تب رماتیسمی دچار می شوند.
وی تورم و درد درمفاصل بزرگ به ویژه زانوها را از علایم این بیماری ذکر کرد.
این متخصص اطفال با اشاره به اینکه در رماتیسم قلبی معمولا هرسه لایه قلب دچار التهاب خواهند شد افزود : درصورتی که تغییرات هیستوپاتولوژیک آسیب بافتی روی دریچه های قلبی ایجاد شود در کار این دریچه ها به ویژه دریچه میترال اختلال ایجاد می شود که این مسئله پیامدهای ناگواری برای شخص مبتلا درپی خواهد داشت .
دکتر زهرا رضوی با تاکید براینکه والدین و خانواده ها هرگونه گلودرد چرکی در فرزندان خود را باید جدی بگیرند و ازمصرف خودسرانه داروها پرهیز کنند تصریح کرد : تشخیص بیماری گلودرد چرکی تنها برعهده پزشک است و درصورت درمان به موقع این بیماری که درفصول سرد سال شیوع بیشتری دارد , می توان از عوارض بعدی آن یعنی تب رماتیسمی و رماتیسم قلبی به اسانی پیشگیری کرد.

محققان علم پزشکی مدعی هستند که دارویی را کشف کرده‌اند که نه تنها می‌تواند روند تخریب رگ‌های قلب در بیماران را متوقف کند بلکه آن را معکوس نیز می‌کند.بی.بی.سی گزارش داد: بنا بر تحقیقی که توسط متخصصان قلب و عروق از سراسر جهان صورت گرفته است، دوره‌ای فشرده از درمان با رزواستاتین، نوع جدیدی از داروهای «استاتین» می‌تواند سلولهای چربی که رگ های قلب را مسدود می‌کنند و باعث عارضه قلبی می‌شوند، از بین ببرد.

انسداد عروق می تواند منجر به حمله و ایست قلبی شود.
میلیون ها نفر هر ساله به انسداد عروق قلب مبتلا می‌شوند که این رقم تنها در انگلیس به دو میلیون نفر می‌رسد. در انگلیس هر سال بالغ بر
??? هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.تا کنون پزشکان بر این باور بوده‌اند که انسداد قلب غیرقابل برگشت است اما این تحقیق که با مشارکت ??? بیمار قلبی صورت گرفته، نشان داده است که مصرف روزانه یک قرص «رزواستاتین» در مدت بیش از دو سال انسداد قلب را کاهش می‌دهد و باعث عقب‌نشینی بیماری می‌شود.کرستور نام تجاری رزواستاتین و دیگر مشتقات استاتین معمولا برای کاهش میزان کلسترول خون تجویز می‌شوند. میزان مصرف این قرصها حداکثر ?? میلی‌گرم در روز است اما در این تحقیق، به داوطلبان روزانه حداقل یک قرص ?? میلی‌گرمی داده شده بود.آزمایش از این افراد نشان داد که چربی ال.دی.ال (کلسترول مضر) نزدیک به ?? درصد کاهش یافته و در مقابل اچ.دی.ال (کلسترول مفید) ?? درصد افزایش یافته است.همچنین با کاهش کلسترول مضر، قطر انسداد رگ های قلب بیماران پس از دو سال درمان حدود ? درصد کاهش یافته است. روند این کاهش به ویژه در رگ‌های تخریب شده بیشتر بوده است.با این که نتیجه این تحقیقات حاکی از کاهش انسداد عروق است اما تا کنون ثابت نکرده که آیا این روند منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی خواهد شد یا نه.نتیجه این تحقیق در شماره ماه آوریل مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر خواهد شد.«بنیاد قلب انگلیس» کشف جدید را بسیار دلگرم کننده توصیف کرده است

صفحه اصلی  خــبرنــامه     عکـس   دانستنیها   4سوق  یاداشتهای جدید


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()

به نام خدا

 

1-کبوتر با کبوتر باز با باز کند همجنس با همجنس پرواز الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ(نور/26)زنهای ناپاک و زشتکار ، شایسته ی مردان ناپاکند و همچنین مردان ناپاک ، شایسته ی زنان ناپاکند . زنهای پاکدامن نیز، شایسته ی مردان پاکدامن ، و مردان پاکدامن ، شایسته ی زنان پاکدامنند

 

 

2-الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ(نور/26)زنهای ناپاک و زشتکار ، شایسته ی مردان ناپاکند و همچنین مردان ناپاک ، شایسته ی زنان ناپاکند . زنهای پاکدامن نیز، شایسته ی مردان پاکدامن ، و مردان پاکدامن ، شایسته ی زنان پاکدامنند .

 

3-از آنجا مانده و از این جا رانده.

«خسر الدنیا و الأخرة؛در دنیا و آخرت زیان دیده است».(سوره حج، آیه

 

4- ضرب المثل:خدا خر را شناخت و شاخش نداد

آیه:وَلَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ (شوری /27)

معنی:هرگاه خداوند روزی را برای بندگانش وسعت بخشد در زمین طغیان وستم می کنند.

5- سوره بقره ایه265

 وَمَثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَتَثْبِیتًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ کَمَثَلِ جَنَّةٍ بِرَبْوَةٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُکُلَهَا ضِعْفَیْنِ فَإِن لَّمْ یُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ وَاللّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ

 و مَثل کسانى که اموال خود را در طلب رضاى خداوند واستوارى روح خود انفاق مى‏کنند، همچون مَثل باغى است که در نقطه‏اى بلند باشد (واز هواى آزاد بحدّ کافى بهره بگیرد) وباران‏هاى درشتبه آن برسد ومیوه‏ى خود را دو چندان بدهد. واگر باران درشتى نبارد، باران‏هاى ریز و شبنم (ببارد تاهمیشه این باغ شاداب و پر طراوت باشد.) و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید بیناست.

سوره یونس آیه 246-

همانا مَثَل زندگى دنیا همچون آبى است که از آسمان فرود آوردیم، پس گیاهِ زمین از آنچه مردم و چهارپایان مى‏خورند با آن در آمیخت )و روئید(، تا آنکه زمین )از آن گیاهان( زینت بگرفت و اهل زمین پنداشتند که بر استفاده از آن همه‏ى نباتات توانایند. )ناگهان( فرمان )ویرانى ما( شبى یا روزى آمد، پس آن را چنان درو کردیم که گویى دیروز گیاهى وجود نداشته است. ما این گونه

 آیات خود را براى گروه اندیشمند تشریح مى‏کنیم

7- مَثَلُ مَا یُنفِقُونَ فِی هِـذِهِ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا کَمَثَلِ رِیحٍ فِیهَا صِرٌّ أَصَابَتْ حَرْثَ قَوْمٍ ظَلَمُواْ أَنفُسَهُمْ فَأَهْلَکَتْهُ وَمَا ظَلَمَهُمُ اللّهُ وَلَـکِنْ أَنفُسَهُمْ یَظْلِمُونَ

 مَثَل آنچه در این زندگى دنیا انفاق مى‏کنند، چون مَثل بادى است که در آن سرما و یا گرماى شدیدى باشد، بر کشتزار قومى که بر خود ستم کرده‏اند بوزد، پس آن را از بین ببرد. خداوند به آنان ستم نکرده است، بلکه آنان به خویشتن ستم مى‏کنند.


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 1:47 صبح | نظرات دیگران()

 

نحوه تعیین گروه خونی

برای پی بردن به گروه خونی هر کس ، مقداری از خون را با آنتی کورهای معین شده A یا B مخلوط می‌کنیم. از تولید یا عدم تولید رسوب که در اثر به هم چسبیدن گلبولهای قرمز ایجاد می‌شود می‌توان گروه خونی شخصی را معین کرد. اگر بخواهیم به فردی از گروه خونی B خون تزریق کنیم، چون پلاسمای خون او آنتی کور A را دارد نمی‌توان خونی را که دارای آنتی ژن A باشد به او داد. این آنتی ژن در گروه های A و AB یافت می‌شود پس او نمی‌تواند از این گروهها ، خون دریافت کند.

رسوب خونی

  • گروه خونی A : با آنتی کور B رسوب نمی‌دهد ولی با آنتی کور A رسوب می‌دهد.
  • گروه خونی B : با آنتی کور B رسوب می‌دهد ولی با آنتی کور A رسوب نمی‌دهد.
  • گروه خونی AB : با هر دو آنتی A و B رسوب می‌دهد.
  • گروه خونی O : با هیچ یک از آنتی کورهای A و B رسوب نمی‌دهد.

درصد گروههای خونی در مردم

در میان جمعیت مردم در حدود 42 درصد گروه خونی A حدود 9 درصد گروه خونی AB و 42 درصد گروه خونی O را دارا هستند. با این وجود لازم به ذکر است که یک آنتی ژن گروه خونی هیچگاه نمی‌تواند به همراه آنتی بادی ضد خود در بدن یک فرد وجود داشته باشد. زیرا در آن صورت وقوع همولیز ، گردش خون را مختل نموده و گلبولهای فرد تخریب می‌شود. گروههای خونی O ، AB ، B ، A نمایانگر فتوتیپ گلبولهای قرمز یک فرد است که مطابق با یک سیستم ساده که متشکل از سه ژن آللی A ، B ، O می‌باشد، به ارث می‌رسند.

 

افرادSecretor , Nonsecretor

تقریبا 75% از انسانها مواد آنتی‌ژن A و B را نه تنها در سطح غشای سلولی بلکه به صورت آزاد در ترشحات مختلف نظیر سرم ، ادرار ، بزاق دارا می‌باشند. مواد آنتی ژن گروه خونی در سطح غشای سلولی به مولکولهایی از جنس گلیکوپروتئین متصلند. این صفت بوسیله یک ژن به نام Se= Secretor کنترل می‌گردد. عمل ژن se در صورتی که وجود داشته باشد کنترل اتصال ساده آنتی ژنی به مولکولهای گلیکو‌پروتئینی است. در افراد هموزیگوت مغلوب اتصال مواد آنتی ژنی به مولکولهای گلیکو‌پروتئین تحت کنترل نبوده ، در نتیجه آنتی ژنهای A و B اجازه حضور در مایعات بدن را نمی‌یابند.

سیستم RH

در سال 1940 ، لاندشتاینر و وینر نشان دادند آنتی بادیهایی که بر علیه گلبولهای قرمز میمون رزوس (Rhesus) تولید می‌گردد، قادرند گلبولهای قرمز 85% از جمعیت انسانی را نیز آلگوتینه نمایند. این آنتی بادیها بر علیه مولکولی که (RH) نامیده شده ، بوجود می‌آمدند و افرادی را که واجد این مولکول بودند Rh مثبت نام گرفتند و به 15 درصد بقیه که فاقد این مولکول بودند، افراد Rh منفی اطلاق گردید. آنتی‌بادیهای طبیعی بر علیه آنتی ژنهای Rh در بدن تولید نمی‌شوند.

بیماری همولیتیک نوزادان

بیماری همولیتیک نوزادان معمولا زمانی بوجود می‌آید که یک مادر Rh منفی حامل جنین Rh مثبت باشد. بطور طبیعی گلبولهای خون جنین به واسطه لایه‌هایی از سلولهای ترفوبلاست از گردش خون مادر جدا شده است. اما در اواخر حاملگی و بخصوص در حین تولد نوزاد ، گلبولهای قرمز جنین ممکن است وارد گردش خون مادر شوند. همین که این گلبولها به جریان خون مادر برسند به عنوان یک عنصر خارجی تلقی شده و پاسخ ایمنی مادر را جهت تولید آنتی بادی برمی‌انگیزند.


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 1:46 صبح | نظرات دیگران()

سلام بچه ه

صفحه اصلی  خــبرنــامه     عکـس   دانستنیها   4سوق  یاداشتهای جدید
دلم نیومد تنهایی ازش استفاده کنم
واقعا عالیه شما میتونید روزی تا 150 تا اس ام اس رایگان به همه جای دنیا با شماره خودتون حتی اگر ایرانسل هم باشه بفرستید با امکانات دفتر تلفن و دلیوری و ....

عضویت تو سایتش خیلی ساده اس و این سایت تازه شروع کرده کسی نمیشناسه
شمارتونو به صورت +98 و بعد از آن 935 یا 912 یا ... فقط بدون صفر پیش شماره بنویسید شمارتونو
بعد براتون یه رمز اس ام اس میشه که بقیش 1 دقیقه طول میکشه
اگر با لینک همدیگه ثبت نام کنید میتونید 30% بیشتر اس ام اس بدید
لینک عضویت :
TalkSMS - World Wide SMS - Including free SMS


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 1:44 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 9
مجموع بازدیدها: 25709
جستجو در صفحه

خبر نامه