سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
میان او و حقّ انگاشتن باطل، جدایی می اندازد [امام صادق علیه السلام ـ درباره گفته خدای « بدانید که خداوند میان انسان و دلش جدایی می اندازد» فرمود]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

ی توجهی به درمان آنژین یا گلودرد چرکی می تواند در آینده باعث بروز بیماری خطرناک رماتیسم قلبی شود.
دکتر زهرا رضوی متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار پزشکی و سلامت گفت : تب رماتیسمی بیماری التهابی غیر چرکی سیستمیک است که ورود میکروب بتااسترپتوکک دربدن عامل بوجود آورنده آن است .
وی افزود : درفردی که نخستین بار دچار آنژین یا گلودرد چرکی می شود , عامل عفونت از راه خون به تمام بدن به ویژه به مفاصل , قلب , پوست , عروق خونی و ریه ها می رود و باعث بروز واکنش های التهابی دراین دستگاهها می شود.
دکتر رضوی گفت : معمولا نخستین بار بیمار درسنین 5 تا 15 سالگی به این تب رماتیسمی دچار می شوند.
وی تورم و درد درمفاصل بزرگ به ویژه زانوها را از علایم این بیماری ذکر کرد.
این متخصص اطفال با اشاره به اینکه در رماتیسم قلبی معمولا هرسه لایه قلب دچار التهاب خواهند شد افزود : درصورتی که تغییرات هیستوپاتولوژیک آسیب بافتی روی دریچه های قلبی ایجاد شود در کار این دریچه ها به ویژه دریچه میترال اختلال ایجاد می شود که این مسئله پیامدهای ناگواری برای شخص مبتلا درپی خواهد داشت .
دکتر زهرا رضوی با تاکید براینکه والدین و خانواده ها هرگونه گلودرد چرکی در فرزندان خود را باید جدی بگیرند و ازمصرف خودسرانه داروها پرهیز کنند تصریح کرد : تشخیص بیماری گلودرد چرکی تنها برعهده پزشک است و درصورت درمان به موقع این بیماری که درفصول سرد سال شیوع بیشتری دارد , می توان از عوارض بعدی آن یعنی تب رماتیسمی و رماتیسم قلبی به اسانی پیشگیری کرد.

محققان علم پزشکی مدعی هستند که دارویی را کشف کرده‌اند که نه تنها می‌تواند روند تخریب رگ‌های قلب در بیماران را متوقف کند بلکه آن را معکوس نیز می‌کند.بی.بی.سی گزارش داد: بنا بر تحقیقی که توسط متخصصان قلب و عروق از سراسر جهان صورت گرفته است، دوره‌ای فشرده از درمان با رزواستاتین، نوع جدیدی از داروهای «استاتین» می‌تواند سلولهای چربی که رگ های قلب را مسدود می‌کنند و باعث عارضه قلبی می‌شوند، از بین ببرد.

انسداد عروق می تواند منجر به حمله و ایست قلبی شود.
میلیون ها نفر هر ساله به انسداد عروق قلب مبتلا می‌شوند که این رقم تنها در انگلیس به دو میلیون نفر می‌رسد. در انگلیس هر سال بالغ بر
??? هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.تا کنون پزشکان بر این باور بوده‌اند که انسداد قلب غیرقابل برگشت است اما این تحقیق که با مشارکت ??? بیمار قلبی صورت گرفته، نشان داده است که مصرف روزانه یک قرص «رزواستاتین» در مدت بیش از دو سال انسداد قلب را کاهش می‌دهد و باعث عقب‌نشینی بیماری می‌شود.کرستور نام تجاری رزواستاتین و دیگر مشتقات استاتین معمولا برای کاهش میزان کلسترول خون تجویز می‌شوند. میزان مصرف این قرصها حداکثر ?? میلی‌گرم در روز است اما در این تحقیق، به داوطلبان روزانه حداقل یک قرص ?? میلی‌گرمی داده شده بود.آزمایش از این افراد نشان داد که چربی ال.دی.ال (کلسترول مضر) نزدیک به ?? درصد کاهش یافته و در مقابل اچ.دی.ال (کلسترول مفید) ?? درصد افزایش یافته است.همچنین با کاهش کلسترول مضر، قطر انسداد رگ های قلب بیماران پس از دو سال درمان حدود ? درصد کاهش یافته است. روند این کاهش به ویژه در رگ‌های تخریب شده بیشتر بوده است.با این که نتیجه این تحقیقات حاکی از کاهش انسداد عروق است اما تا کنون ثابت نکرده که آیا این روند منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی خواهد شد یا نه.نتیجه این تحقیق در شماره ماه آوریل مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر خواهد شد.«بنیاد قلب انگلیس» کشف جدید را بسیار دلگرم کننده توصیف کرده است

صفحه اصلی  خــبرنــامه     عکـس   دانستنیها   4سوق  یاداشتهای جدید


 نوشته شده توسط فرهنگ چهارمحل در سه شنبه 89/2/14 و ساعت 1:48 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 25809
جستجو در صفحه

خبر نامه